.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
توصیه به رفسنجانی برای "برائت از فرزندان"

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در اظهانظری صریح با خطاب قرار دادن غیرمستقیم هاشمی رفسنجانی و با اعلام اینکه "کم پیدا می شوند افرادی که مثل خزعلی و گیلانی از فرزندان خود اعلام برائت کنند" تصریح کرد: ما باید به این نکته آگاه باشیم که در جامعه ای زندگی می‌ کنیم که قرار است آرمانهای ولایت فقیه در آن پیاده شود و دیگران فقط در حد مشورت می‌ توانند عمل کنند و حق دخالت در اختیارات ایشان را ندارند.

به گزارش پارسینه، این اظهار نظر نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران می تواند گام نخست اجرایی شدن پروسه ای باشد که از مدتها قبل روزنامه جوان و خبرگزاری فارس برای محاکمه برخی نزدیکان و فرزندان هاشمی رفسنجانی به عنوان "محرکین اغتشاشات اخیر" مطرح می کردند.

حجت‌ الاسلام سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران ظهر شنبه در همایش پاسداران اهل قلم تاکید کرد که اگر روزی از آرمانهای خود دست برداریم، آن روز، روز مرگ ماست.

وی با اشاره به برنامه های ضد ایرانی آمریکا افزود: همه می دانند که آمریکا برای ایران مانند بسیاری از کشورهای دیگر از جمله مالزی و ژاپن یک جایگاه محدود در جهان در نظر گرفته و بر این اساس می‌خواهد ما را به چنین فضایی محدود سازد.

سعیدی مواضع رهبر معظم انقلاب اسلامی در نماز جمعه پس از انتخابات را مورد اشاره قرار داد و گفت: ایشان در فرمایشات خود به وجود اختلاف ‌نظرهایی بین خود و آقای هاشمی اشاره کردند و در همان چارچوب نیز تاکید کردند که نظر رئیس جمهور کنونی به ایشان نزدیکتر است ؛ ما نیز باید به این نکته آگاه باشیم که در جامعه ای زندگی می‌ کنیم که قرار است آرمان های ولایت فقیه در آن پیاده شود و دیگران نیز فقط در حد مشورت می‌ توانند عمل کنند و حق دخالت را ندارند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران ادامه داد: به هر حال هر چند که اختلافات راهبردی در سیاست‌ های فرهنگی نیز ظهور و بروز زیادی دارد اما جمهوری اسلامی به دنبال تحقق نوعی عمل ‌گرایی ارزشی است ولی برخی مدعی اند که اگر بین مقررات اسلام و منشور سازمان ملل اختلافی وجود داشته باشد ما باید منشور سازمان ملل را مقدم بدانیم که قطعا این رویکرد بر خلاف اصول اساسی حاکمیت دینی است.

وی همچنین اظهار داشت: هر چند که بروز برخی اختلافات سلیقه ای یا اخلاقی در مواردی طبیعی است اما بعضا مشاهده می‌شود که دشمن ‌ستیزی به دشمن‌ هراسی تبدیل می‌ گردد و حتی برخی خواص به دلیل روحیه محافظه‌ کاری، نوعی دشمن هراسی را از خود بروز می‌دهند و مدام بر طبل بحران می‌کوبند؛ چنین وضعیتی باعث چرخش نخبگان و خواص می‌شود چرا که برخی از خواص با توجه به مشکل بینشی و بصیرتی که دارند، در مواقع حساس متحیر می‌مانند که چه کنند.

سعیدی با اشاره به انتخابات اخیر کشورمان گفت: حق و باطل معیارهای مشخصی دارند که افراد را باید بر اساس این معیارها سنجید ولی به رغم وجود معیارهای مذکور به طور آشکار، در انتخابات اخیر مشاهده شد که برخی دچار تحیر شده در انتخاب مصداق دچار اشتباه شدند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران شرایط کنونی کشور را با دوران حضرت علی (ع) مقایسه کرد و افزود: در عصر آن حضرت، ایشان در جایگاه اصلی خود قرار نداشت و مردم فاصله ‌ای با رهبری ایجاد کرده بودند اما در زمان کنونی رهبری در جایگاه واقعی خود قرار گرفته و مردم نیز با این جایگاه همسو هستند؛ مهمترین تفاوت این زمان با عصر امام علی(ع) در این است که قدرت ‌طلبان دوران امیر المومنین اجازه ندادند آرمان‌های پیامبر در جامعه محقق شود و با چالش‌ها و بحران‌هایی که ایجاد کردند قدرت را از دست رهبر شایسته زمان گرفتند اما امروز قدرت در دست شایسته ‌ترین فرد است و رهبر معظم انقلاب بعد از امام خمینی همان شاخصه‌ های اسلام ناب محمدی را با هوشمندی و تدبیر فوق ‌العاده در جامعه دارند.

وی با بیان اینکه امروز مردم در متن انقلاب حرکت کرده و حامی ولایت هستند، تاکید کرد: اگر با آفات و چالش ها درست برخورد نشود، زمینه ایجاد ریزش در جامعه فراهم می‌شود؛ ضمن آنکه باید توجه داشته باشیم که چالش اصلی تمام انقلاب ‌های توحیدی چرخش در خواص آن جوامع بوده که این پدیده در انقلاب اسلامی ما نیز مشاهده می‌ شود.

سعیدی مهمترین مسئله در طول تاریخ انقلاب اسلامی را بررسی عوامل چرخش خواص دانست و گفت: نخبگانی که از انقلاب بریدند و یا ریزش‌هایی که در میان خواص جامعه مشاهده شده بعضا جنبه اصولی و مبنایی داشته که دراین چارچوب خواص و نخبگان از انقلاب فاصله می گیرند؛ در این میان البته برخی خواص با اصل حاکمیت دینی مشکل دارند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران افزود: در حاکمیت دینی اصولی وجود دارد که یکی از مهم ترین آنها اصل لا یتغیر مشروعیت رهبری الهی است و هیچ حاکمی بدون قرار گرفتن در سلسله ولایت الهی در هیچ جای جهان به رسمیت شناخته نمی ‌شود، چرا که حاکمیت از آن خدا است اما با این حال همچنان برخی از خواص مشروعیت حاکمیت را از آن مردم می ‌دانند که این دیدگاه با آموزه ‌های دینی هماهنگی ندارد.

وی ادامه داد: امروز مشاهده می شود که برخی در جامعه به دنبال ایجاد سئوال در خصوص دایره اختیارات رهبری هستند. جالب اینکه اختلاف دستگاه اموی و علوی در صدر اسلام نیز یک اختلاف اساسی بنیادی بود و تداوم این مسئله را امروز نیز در جامعه مشاهد می‌ کنیم؛ بیانیه برخی احزاب که مشروعیت حاکمیت را از آن مردم می ‌دانند و دلیل خود را نیز جمله امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه میزان رای ملت است، اعلام می‌کنند در همین راستا دسته بندی می ‌شود.

سعیدی در ادامه سخنانش خطبه های نماز جمعه اخیر آیت الله هاشمی رفسنجانی را مورد اشاره قرار داد و گفت: ای کاش تفسیر خطیب جمعه تهران از روایتی که در آن سخنرانی بیان شد، در زمان حضرت امام بیان می ‌شد ولی متاسفانه در عصر رهبری بعد از امام خمینی (ره) برخی به دنبال فرصت بودند تا ایده‌های خود را مطرح کنند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران اختلافات راهبردی را یکی دیگر از عوامل گسست نخبگان توصیف کرد و افزود: برخی خواص با متدولوژی انقلاب اختلاف دارند؛ نظام اسلامی ایران نظامی مکتبی و رسالت محور است که منادی نجات مستضعفین و مظلومین و ایستادگی در مقابل مستکبرین بوده و خود را برای ظهور آماده می‌کند اما برخی ادعا می‌کنند که ما نیز مانند سایر ملل فقط باید به فکر زندگی باشیم و بر همین اساس هم به طرح مدل های چون مالزی می پردازند.

وی با اشاره به جنگ جمل و حوادث رخ داده در آن، ادامه داد: زمانی که زبیر کشته شد حضرت علی فرمود زبیر از ما بود ولی آقازاده‌اش او را از ما گرفت، اکنون نیز افرادی مانند آیت الله خزعلی یا محمد گیلانی که از فرزندان خود و عملکرد اشتباه آن ها اعلام برائت کنند کم پیدا می‌شوند.

سعیدی همچنین تائید قطعی نتیجه انتخابات ریاست جمهوری را مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: اگر دولتی انتخاب می ‌شود دیگران باید به آن کمک کنند نه اینکه به اپوزیسیون تبدیل شوند. در واقع حراست از انقلاب اسلامی به عنوان سومین انقلاب توحیدی جهان وطیفه همه ماست و در این زمینه توقعات زیادی از اهل قلم وجود دارد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

فربد 4 مرداد 1388
برادر سعيدي لطفا از آقاي روح الاميني كه فرزندشان در حوادث 18 تير كشته شد هم بخواهيد از فرزندشان اعلام برائت كنند چرا كه عقايد محسن فرزند آقاي روح الاميني هرگز با عقايد پدرش تطابق نداشت
چرا فكر مي كنيد هر كه نظرش و عقيده اش مثل شما نيست يا اساسا مثل شما فكر نمي كند بايد از پسرش اعلام برائت كند برادر عزيز هاشمي رفسنجاني مورد تاييد امام خميني و مقام معظم رهبري بوده اند و شما با عرض پوزش بسيار كوچكتر از آن هستيد كه براي ايشان خط و مشي تعيين كنيد
برادر وقتي در سال 1336 هاشمي به اتفاق مقام معظم رهبري با يكديگر آشنا شدند و پايه گذاري يك حركت مردمي با دستورات خميني كبير كردند شما كجا بوديد ؟ چكار مي كرديد ؟ قدري از سوابقتان بگوئيد تا ما نسل جوان هم شما را بشناسيم شايد براي اينكه ريا نشود نمي گوييد !!
حامد 4 مرداد 1388
با توجه به اختلاف بین مقام معظم رهبری و یکی از ستونهای انقلاب آقای آیت الله هاشمی رفسنجانی وجود دارد ایشان لطف کنند آن اختلافات ها را حل کنند. تمام آقایان که سخن میگویند بهتر از خود آن دو عزیر با هم آشنا و یار دیرینه هستند . پس بگذارید خودشان اختلافات را حل کنند.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.104 seconds.